اتحادیه اروپا خواستار لغو قانون " ارزش های خانوادگی " در گرجستان شد

جوزب بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از گرجستان خواسته است تا قانون "ارزش‌های خانوادگی و حمایت از خردسالان" را پس بگیرد.

جوزب بورل،  نماینده عالی اتحادیه اروپا  روز چهارشنبه مورخ ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳  (یک روز پس از تصویب قانون) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قانون جدید تصویب شده در پارلمان گرجستان در مورد ارزش های خانوادگی، گرجستان را از مسیر اتحادیه اروپا دورتر می کند. وی در این بیانیه  از گرجستان خواسته تا قانون "ارزش‌های خانوادگی و حمایت از خردسالان" را پس بگیرد.

بورل افزوده که پارلمان گرجستان قانونی را تصویب کرده است که "حقوق اساسی مردم را تضعیف می کند و تبعیض و بدنامی را افزایش می دهد. "

طبق قانون مذکور، ازدواج دو همجنس ممنوع است و برگزاری رژه افتخار و نمایش عمومی پرچم رنگین کمانی و انتشار کتاب ها و فیلم هایی با محتویات مربوط به افراد کوئیر غیر قانونی تلقی می شود. این قانون علاوه بر موضوعات گفته شده فرزندخواندگی، سرپرستی موقت کودکان و روند های درمانی تغییر جنسیت  را هم شامل می شود.

شایان ذکر است در حال حاضر، روند الحاق گرجستان عملاً متوقف شده است و اتحادیه اروپا مرتباً از مقامات گرجی خواسته است تا دوباره به مسیر ادغام اتحادیه اروپا متعهد شوند. این تصمیم پس از ان اجرا شد که پارلمان گرجستان قانونی را (که به قانون روسی شهرت یافت) تصویب نمود که بر اساس آن دولت کنترل بیشتری را بر نهاد های غیر دولتی اعمال می کند. 

منبع:  https://euneighbourseast.eu/news/latest-news/borrell-new-law-on-family-values-takes-georgia-further-off-the-eu-path

کد خبر 21149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =